Verder naar het zuiden - Reisverslag uit Tallebudgera, Australië van levensgenieters - WaarBenJij.nu Verder naar het zuiden - Reisverslag uit Tallebudgera, Australië van levensgenieters - WaarBenJij.nu

Verder naar het zuiden

Blijf op de hoogte en volg levensgenieters

19 Juni 2018 | Australië, Tallebudgera

We vervolgens onze route naar Cape Hillsborough over de Bruce Highway. Met een afslag van TomTom moeten we 8 km over onverharde weg. Niet toegestaan met de camper maar ja…
In de buurt van de camping zien we Wallaby’s. De camping ligt weer in een stukje regenwoud. We lopen over het prachtige strand en zien een Echidna, zeldzaam naar blijkt. De volgende morgen vroeg op, 05.30 uur, want we zijn bij kangaroo beach. Bij zonsopkomst, 6 uur, zijn ze hier op het strand. En dat bleek te kloppen. Geweldig mooi!! We ontbijten met de kangaroes om ons heen en vertrekken richting Biloela. Een lange route door steppe landschap. De volgende dag door naar Oakey. Afwisselde landschap: citrusvruchten, hooi, koeien en kaal landschap. In nowhereland een Diner waar we een heerlijke hamburger eten. De nacht in Oakey is erg koud, tegen het vriespunt.
We vervolgen naar Tallebudgera aan Gold Coast. We rijden door de buitenwijk van Brisbane langs Surfers Paradise, net Manhattan… We hebben hier een rustdag naar 1300 km rijden de afgelopen 3 dagen. De zee is echt voor surfers, hoge golven niet om te zwemmen.
Vandaag bezoeken we Wildlife Senctuary in Currumbin vlakbij de camping. Hier vangen ze dieren op zoals koala's, kangaroes en wallabies. We mogen een koala knuffelen en mee op de foto. De krokodillen willen niet gevoerd worden dus de show gaat niet door. De Gold Coast valt ons wat tegen, geen leuke boulevards. Morgen gaan we via hippiedorp Nimbin naar Byron Bay voor 2 dagen.

• 19 Juni 2018 - 07:17

De Boelies:

Wat een geweldige reis!!

• 19 Juni 2018 - 08:37

Guldens:

Wat een land! Geniet verder en groetjes uit Zeeland.

• 19 Juni 2018 - 08:48

Ineke Bresser:

Jammer dat de Goldcoast tegenvalt maar ach er komt vast nog heel veel moois.
    Leuk die koala's en dat je ze zelfs vast mocht houden. Bijzonder hoor.

• 19 Juni 2018 - 14:08

Nora:

Leuk jullie vervolg van de reis te lezen... geniet ze verder!