Walvissen - Reisverslag uit Forster, Australië van levensgenieters - WaarBenJij.nu Walvissen - Reisverslag uit Forster, Australië van levensgenieters - WaarBenJij.nu

Walvissen

Blijf op de hoogte en volg levensgenieters

25 Juni 2018 | Australië, Forster

Zondag 24 juni, we hebben in Sawtell bij de Info gevraagd wat we tussen daar en Sydney absoluut niet mogen missen. De vriendelijke man noemde een aantal plaatsen waaronder Forster. We hebben hier op gegoogeld en zagen dat ze er betaalbare walviscruises hebben, zeker t.o.v. Byron Bay. We besluiten een cruise te reserveren en rijden richting Forster, zo'n 275 km. De camping ligt prachtig tussen de brug en de zee. We zien al snel een grote groep pelikanen, kaketoes, papegaaien en een paar dolfijnen. Het gaat maar niet wennen al die indrukken. We maken er verder een was en winkeldag van. De volgende ochtend worden we op tijd wakker en zijn best gespannen voor de cruise. Gaan we echt walvissen zien?? We zijn met een kleine groep van 15 man. Al snel op zee zien we het eerste drietal zwemmen. Als ze de motor zacht laten draaien zwemmen de walvissen met ons mee, iedere 4 minuten komen ze boven om adem te halen. 3x zien we zo een groep van 3 walvissen waarbij ze soms bijna de boot aanraken. We stoppen af en toe met foto’s nemen om gewoon lekker te kijken. Als we uiteindelijk terugvaren, zien we dichter bij de kust ineens een moeder walvis met een pasgeboren jong. Heel uitzonderlijk vertellen ze want ze trekken juist van Antarctica naar het Great Barrière Reef voor warmer water en daar de jongen geboren te laten worden. Dat is echter nog 2000 km noordelijker. Er zwemmen naar schatting 35000 walvissen zo naar het noorden van juni tot augustus overigens. Wat een belevenis is dit!! Eenmaal terug lunchen we in de stad en komen verder die dag bij van alle indrukken. Dinsdag blijven we nog in Forster voor boodschappen en een luie dag. Woensdag hebben we een camping op 15 km van het inleveradres voor de camper. Dit doen we vervolgens donderdagochtend. We hebben dan nog tot maandagochtend om Sydney te zien. Hiervoor hebben we een hotel in het centrum. Het volgende verhaal zal dus uit Sydney komen!
Groetjes Peter en Marianne

• 26 Juni 2018 - 04:44

De Boelies:

Spectaculair!!!! Veel plezier in Sydney!

• 26 Juni 2018 - 06:49

Els:

Wat een belevenis, die walvissen!

• 26 Juni 2018 - 08:38

Ineke Bresser:

Wat een prachtig gebied daar met al die dieren. Fijn dat jullie zoveel walvissen gezien hebben.
    Dat is echt te gek om mee te maken.

• 26 Juni 2018 - 16:50

Annie:

Wat een mooie herinneringen beleven jullie, daar kunnen je met veel plezier op terug kijken. Maar eerst nog een hele week verder gaan met genieten!