Richting Sydney - Reisverslag uit Sawtell, Australië van levensgenieters - WaarBenJij.nu Richting Sydney - Reisverslag uit Sawtell, Australië van levensgenieters - WaarBenJij.nu

Richting Sydney

Blijf op de hoogte en volg levensgenieters

23 Juni 2018 | Australië, Sawtell

De reis naar Nimbin is werkelijk prachtig door het achterland. Nimbin zelf is een attractie op zich. Veel oudere hippies wanen zich hier in de jaren 60. Weet en marihuana is hier goed verkrijgbaar. We reizen, na een bakje heerlijke espresso en een gekochte poncho, door het mooie landschap naar Byron Bay. Hier blijven we 2 dagen en staan bovenop de duinen direct aan zee. Er staat nu nog een frisse zuidwesten wind. Byron Bay is wat we dachten dat de Gold Coast zou zijn: kleinschalig, sfeervol, leuke winkels en restaurantjes en backpackers. Hier vind je het nog!! Het enige wat tegenzit is het weer, bewolkt en zelfs af en toe een bui. Die hadden we nog niet gehad. We bezoeken hier de farmersmarket, hier zien we een hoog macrobiotisch gehalte zowel bij de producten als bij de mensen. Maar er zijn verse passievruchten te koop dus die nemen we mee. 'S middags proberen we walvissen te spotten en rijden we zelfs naar Lennox maar de walvissen blijven onderwater, we zien alleen schaduwen. Deze zien we ook vanaf the Lighthouse in Byron. Hier zien we ook een swamp wallaby. We eten 's avonds bij de Thai op aanraden van de buurman, werkelijk fantastisch. Wel zelf je biertje meenemen want het is BYO. De bottleshop is dan niet ver weg, schuin tegenover. 22 juni verlaten we het leuke Byron en gaan op weg naar het zuiden. We zien wel tot waar, we hebben nog 6 dagen om in Sydney te komen. We belanden uiteindelijk 250 km verder in Sawtell. De route was saai, er werd volop aan de highway gewerkt. Dan staat er regelmatig een mannetje op de weg met een stopbord. In Sawtell vinden we een prachtige camping in een parkachtige omgeving. Naast de bowlbaan en met zicht op het crocketveld. Beide veel beoefende sporten door 65 plussers compleet in outfit en hoedjes. We lopen langs de prachtige Creek en daarna naar een uitkijkpunt waar we eindelijk walvissen zien. 23 juni zijn we nog steeds in Sawtell en het weer is prachtig. We kijken nu naar springende en dartelende walvissen in de verte. Terwijl wij nog even de zee in gaan en op strand liggen lopen sommige Aussies in winterkleding om ons heen compleet met muts en uggs. Wat hebben we een geweldige reis tot nu toe!! Vanavond gaan we een Indian restaurant en morgen rijden we weer wat verder, we zien wel tot waar!

• 25 Juni 2018 - 17:01

De Boelies:

Mooie foto’s weer! Geniet nog van jullie laatste week daar! Xxx

• 26 Juni 2018 - 08:35

Ineke Bresser:

Geniet nog even van de prachtige natuur voordat jullie in Sydney de camper weer inleveren.
    Goede reis naar Sydney.