Trip naar Trib - Reisverslag uit Townsville, Australië van levensgenieters - WaarBenJij.nu Trip naar Trib - Reisverslag uit Townsville, Australië van levensgenieters - WaarBenJij.nu

Trip naar Trib

Blijf op de hoogte en volg levensgenieters

14 Juni 2018 | Australië, Townsville

Sinds ons vorige verhaal….op maandag zijn we vertrokken richting Cape Tribulation. Een prachtige tocht door het regenwoud. Een overtocht over de Daintreeriver als extra attractie. Heel bijzonder om door het regenwoud te rijden, al speurend op zoek naar de Cassowary…dat gaan we nog dagen doen maar zien er geen. Onderweg stoppen we bij een fantastisch uitkijkpunt, Cape Kimberley, met zicht op de Daintree delta. Bij Dubujy maken we een prachtige wandeling door het regenwoud en komen we op een echt Bountystrand terecht. Dit blijkt het zelfde strand als waar de camping aan ligt.Een prachtig plekje aan het strand, Dit is genieten! We eten pizza op de camping.
Dinsdag vertrekken we vroeg om de eerste tocht over de Daintree river te maken. We gaan crocodiles speuren en dat lukt ook!! Een mooie tocht waar we de mangroves zien en een aantal crocs zonder dat ze gelokt of gevoerd worden. We rijden verder door Atherton Tableland. We rijden langs suikerriet velden, mangobomen en bananen plantages. Zelfs theeplantages komen we tegen. In Mareeba lunchen we bij de Mc omdat ze wereldwijd WiFi hebben maar hier in Australië doen ze dat blijkbaar niet…. De Big Mac is er niet minder lekker door. We nemen de afslag naar Granite Gorge. Waar we rockwallaby's zien, voeren en aaien. We rijden door naar de Millaa Millaa Falls. De meest gefotografeerde waterval van Australië volgens de boeken… Hij is wel erg mooi maar jammer van de vele aanwezige toeristen. We overnachten op een saaie Big4 camping in Innesfail.
Woensdag rijden rijden we richting Townsville met een tussenstop bij Missionbeach. Weer een prachtig strand! Townsville valt ons erg tegen. We wandelen langs The Strand, de boulevard langs zee in de hoop nog wat leuks te zien of te doen maar helaas 12 km voor weinig leuks gelopen. Wat bijzonder is is een zwembad direct aan zee met continue verversend zeewater. We eten bij een super restaurant waar het de bedoeling is gerechten te delen.
• De mensen zijn in Australië erg vriendelijk, nemen de tijd voor een praatje en horen graag waar we vandaan komen en waar we heen gaan. Als we zeggen, naar Sydney vinden ze dat wel een eind, haha. Verder zien we erg veel vogels: kaketoe, roofvogels zoals de zeearend, parkietjes, en vele anderen. Langs de weg regelmatig een platte wallebie of kangaroe. We rijden dan ook niet in het donker.

• 14 Juni 2018 - 04:51

De Boelies:

Wat een geweldige eerste week al! Genietse!

• 14 Juni 2018 - 08:21

Peter Wolf:

Ja, de suikerrietplantages, met die treintjes. Brings back sweet memories! En Mission Beach, ook prachtig. Daar zagen we ooit 'onze Pino'. Hoe is het daar nu? Een paar jaar geleden is daar een zware orkaan dwars overheen gegaan. Geniet ze en we kijken al weer uit naar het volgende verhaal en de foto's.

• 14 Juni 2018 - 08:24

Annie:

Heerlijk, jullie genieten van alle mooie indrukken en zo genieten wij mee, erg leuk!

• 14 Juni 2018 - 13:43

Nora:

Heerlijk om jullie avonturen te lezen. De Daintree boottocht hebben wij toen ook gedaan maar wij zagen toen alleen babycrocs

• 14 Juni 2018 - 17:31

Guldens:

Wat een leuk reisverslag. We genieten mee.groetjes

• 19 Juni 2018 - 08:45

Ineke Bresser:

Wat is het prachtig in het regenwoud. Ik geniet met jullie mee. Prachtige foto's vooral van de bloemen en de wallabies.